کالج جاذبه های گردشگری ایران زمین

کالج اینترنتی ایران شناسی و گردشگری


جاذبه ها یزد دیار قنات ,قنوت و قناعت

جاذبه های استان یزد ( دیار قنات, قنوت و قناعت)

1  -جاذبه های طبیعی استان یزد

در میان  منابع متنوع  جهانگردی , کویر از شکوه خاصی برخوردار است . جاذبه های کویری در استان یزد از دو طریق مورد بررسی  قرار  گرفته  است.  اول محور  یزد  به بافق  که با گذر  از مسجد کهن فرج  در حاشیه  کویر تا بافق  ادامه مییابد . در طول راه , جنگل های گز زیبایی و جذابیت  خاصی به  این مسیر  بخشیده است . پارک بسیار زیبای اهن شهر , با 20 هکتار وسعت   در انتهای مسیر  بافق خودنمایی میکند.

 در مسیر  دیگر , محور یزد ,خرانق , بیاضه تا  خور بیابانک  که سرشار از تپه های  گنبدی شکل شنی  پوشیده  از تاق  و بوته های  صحرایی و کویری است . در سراسر این مسیر , رباط هایی  زیبا  و متعدد با پنجره هایی قوسی  و معماری شگفت انگیز قرار دارند  که از ان جمله  به قلعه نظامی  بیاضه  در کنار باغ  های  زیبای   ابادی  خور و بیابانک  میتوان اشاره کرد .

  درخت زیتون 1000 ساله نیز از دیگر جاذبه های  این منطقه است . کویر هرات و مروست نیز زیبایی خاصی دارند .

 از جمله  کویرهای این منطقه  میتوان به  کویر بهشت اباد بین انار  و رفسنجان, کویر بهادران  در جنوب شرقی مهریز, کویرهای ساغند و  حاجی اباد و زرین ابادو... اشاره کرد.

1-     اتشکده چکچکو


ادامه مطلب

چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,

|
 
خراسان جنوبی سرزمین یاقوتها

خراسان جنوبی سرزمین یاقوتها

این سرزمین  دارای  جاذبه های گردشگری  فراوان است  و   مرکز این استان پهناور شهر تاریخی فرهنگی بیرجند است .

1- عمارت و باغ اکبریه – بیرجند

این مجموعه که در گذشته  هسته  مرکزی  روستای  اکبریه  را تشکیل میداد, اکنون به شهر  پیوسته  و در انتهای  خیابان معلم  بیرجند قرار دارد .این مجموعه با کاربردی  مسکونی  و حکومتی  ساخته شده که قسمتی  از ساختمان ها و اندرونی  ان به  اعضای  خانواده علم نسبت داشت  و قسمت مرکزی ان   مخصوص  امور دیوانی  و حکومتی بود.

2-باغ معصومیه

این باغ در روستایی به همین نام  در نزدیکی بیرجند  قرار دارد . این روستا  توسط ((امیر معصوم خان خزینه)) احداث شد  و به معصومیه  شهرت یافت.حسام الدوله در این  روستا باغ بزرگی درست کرد  و در ان  درخت های  فراوان  کاج و میوه کاشت وی همچنین بنای  مفصل و ارگ گونه ای در ان ساخت.

3-مسجد جامع 4 درخت.-بیرجند-


ادامه مطلب

چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,

|
 
جاذبه های استان هرمزگان

جاذبه های گردشگری استان هرمزگان

1-   عمارت تاریخی  - فکری ( بندر لنگه)

این عمارت  که یکی از  مهمترین  بناهای  دوره قاجار  بوده  و در بندر لنگه قرار دارد و توسط شخصی به نام فکری احداث شده   است. دارای دو حیاط  با اتاق هایی در اطراف  و 5  بادگیر  دارد.  و تزیینات برجسته  ان مشتمل   بر منبت کاری  و گچبری های  زیبا و  دیدنی است

عمارت کلاه فرنگی , بندر عباس

بنای این عمارت  به دوران صفویه بر میگردد. در مجاورت اسکله قدیمی  بندر  عباس  در بلوار طالقانی  قرار گرفته است. از انجا که این عمارت از  معماری  اروپایی ان دوران  تاثیر گرفته, به عمارت کلاه فرنگی  مشهور شده است.

مسجد  برج , قشم.


ادامه مطلب

چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,

|
 
استان همدان پایتخت تاریخ و تمدن

جاذبه های گردشگری همدان- پایتخت تاریخ و تمدن

تاریخچه  همدان و  کتیبه های گنج نامه

در زمان اشکانیان  , که تیسفون  پایتخت کشور بود .  همدان  پایتخت  و اقامتگاه  تابستانی  شاهان اشکانی بود.  بعد از اشکانیان , ساسانیان  قصر های   تابستانی  خود را  در این شهر  بنا کردند .  در سال 23  هجر یکه جنگ نهاوند  روی داد ,  همدان  به تصرف اعراب در امد  و از ان زمان  به بعد  گاهی  کانون  ابادی و ثروت  و زمانی  دچار چپاول  و فقر بود.  همدان در زمان دیلمیان  زیانهای فراوانی دید. در قرن 6  هجری , سلجوقیان  مرکز  خود را از  بغداد  به  این شهر منتقل کرد ند. در زمان تیموریان  این شهر  ویران شد . در زمان پادشاهان صفوی اباد شد و پس از نابودی صفویه به دست  احمد شاه والی عثمانی  درامد . با همت نادر شاه , از نیروهای  عثمانی  تخلیه شد . در سال 1145  طبق قرار داد  همدان به اغوش ایران بر گشت . این شهر در مسیر جاده ابریشم  قرار داشت  ودر مسیر  راههای  اصلی  منطقه  غربی ایران , در قرن های اخیر  مورد توجه بوده است . 

اثار تاریخی و  گردشگری  همدان

1-   ارامگاه ابو علی سینا- همدان

ارامگاه فیلسوف , دانشمند و  طبیب  مشهور ایرانی  در میدان بو علی  سینای همدان است . این بنا تاکنون 3 با مرمت و تعمیر شده است .  ساختمان فعلی بنا از  سا ل 1325 شروع و در سال  1330 خاتمه یافت.

2-  ارامگاه با با طاهر عریان-همدان


ادامه مطلب

چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,

|
 
جاذبه های استان مرکزی

جاذبه های گردشگری استان مرکزی

اثار تاریخی واقع در استان مرکزی

1-سنگ نگاره های تیمره

مجموعه  نقوش  و کند و کاریهای  صخره ای  تیمره  به سبب  کثرت تصاویر, تکرار  و تنوع نمادها  به  ویژه از نظر  نوع نقاشی , مضامین  و صحنه های مختلف , به هنر پیش  از تاریخ  مربوط میشود . سنگ نگاره های تیمره بین 2500 تا 3000  عدد گزارش شده  است .  به نظر میرسد  که اکثر انها   حاصل  کار  نگار گران  شکارچی  در طی هزاره ها و دوره های طولانی گذشته است . ابزارهای نقاشی شده به ترتیب عبارتند از : تیر و کمان ,  مشت یا بوکس, کمند, چماق ,  تیردان ,  نیزه ,  نیزه دو شاخ , زین , لگام , شمشیر  و ابزار های دیگر . ایمن سنگ نگاره ها اشکال مختلفی از  حیوانات شکاری را نشان میدهد.  که بیشترین  تعداد انها  بز کوهی هستند. همچنین  کنده کاریهای دیگری در داخل سنگها هستند  که به دهه های اخیر مربوطند.  محل یکی از این  سنگ نگاره ها  در دامنه های مشرف  به روستای  سعید اباد است.

2- عمارت سالار محتشم – خمین


ادامه مطلب

چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,

|
 
جاذبه های خرم اباد لرستان

جاذبه های گردشگری لرستان

1-      پل گاومیشان(کوهدشت)

در شرق  سیمره,  نزدیک  محلی که اب  رود  کشگان  و سیمره  به هم میپیوندد ,پایه های  پل گاو میشان  باقی مانده است .  اکنون تمام رود سیمره  از بستر  میان  دو  پایه  اخری  پل عبور میکند  که تاق ان نیز شکسته  است.  سایر چشمه های پل سالمند. بستر رود سیمره 8 متر پایین تر از کف  چشمه های  پل قرار دارد که  طی چند قرن  به وجود امده  است.  نزدیک به 200  پیش این پل  را والی پشتکوه  مرمت کرده است .

2-پل کرو دختر( خرم اباد)

 در غرب  سرطرهان  بر روی  رود  سیمره  در جاده  خرم اباد ,  اندیمشک , پل  کرو دختر واقع است . محل پل به نام , (( سی پله))  مشهور است .  این پل 4 چشمه داشته  که تاق دو چشمه  ان باقی مانده است.  اندازه  دهانه  هر تاق  یا چشمه  11  متر  و ارتفاع  ان تا بستر  خشک  2/19  متر است .  دو پاه  شرقی و غربی ان به  کوه تکیه دارند.

 طول  پل  16 متر  است  و بعضی  از سنگ های  ان  نیز بزرگترند , تاریخ بنای این پل  روشن نیست.

3پل کشگان- کوهدشت


ادامه مطلب

چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,

|
 
جاذبه های خراسان شمالی

جاذبه های گردشگری استان خراسان  شمالی

خراسان شمالی به مرکزیت شهر بجنورد دارای مکانهای تاریخی و گردشگری زیادی است که  مهمترین انها به شرح زیر میباشند.

1-ایینه خانه مفخم.    این خانه که  در شهر بجنورد واقع است  به سردار مفخم  از سرداران دوره  قاجاریه  تعلق داشته است. ایینه کاری و  کاشیکاریهای داخل این بنا  زیبایی خاصی دارند.

2-قلعه  تاریخی  گردشگری حسن اباد

 این قله در شهر اسفراین واقع است  و در شمال شرق این  شهر بر روی تپه ای واقع است . دارای 140 متر طول و 70 متر عرض است . قسمتی از  حصار سنگی  و چینه ای این  قلعه هنوز پابرجاست  و بلندای ان به 4 متر میرسد. مجموعه قلعه  یادگاری از  ادوار  اولیه اسلامی است.


ادامه مطلب

چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,

|
 
جاذبه های استان البرز

جاذبه های گردشگری استان البرز

کرج یکی از شهر های  بزرگ ایران و  مرکز , استان  البرز میباشد. جمعیت این شهر  رپایه سرشماری  سال 85  خورشیدی  برابر با یک میلیون 337 هزارو 450  نفر بوده است  که از این جهت پس از شهرهای تهران, مشهد, اصفهان و تبریز  به عنوان  پنجمین شهر پر جمعیت  ایران میباشد .

  کرج پس از تهران بزرگترین شهر مهاجر پذیر  ایران است  و با توجه  به جوان بودن  ان نسبت  به سایر  شهرهای بزرگ ,  هم اکنون یک کلان شهر به  شمار می اید.

جاذبه های گردشگری استان البرز

1-دهکد ه  ورزشی 4 باغ.

این دهکده دارای امکانات  ورزشی از جمله, مسیر دوچرخه سواری, استخر و  سونا, بازی فوتبال دستی و دارت, مانژ, زمین تنیس,  والیبال و بسکتبال, مسیر  سوارکاری,  بیلیاردو  اسکونر میباشد.

2- باغ لاله گچسر

 جشنواره گلهای لاله  از مهمترین  جاذبه های گردشگری   کرج میباشد که هر ساله در اردیبهشت ماه  در کیلومتر 53 جاده کرج –چالوس-  روستای گرماب  بخش اسارا,( نزدیک  گچسر)  در باغ لاله این  روستا برگزار میشود.


ادامه مطلب

چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,

|
 
جاذبه های استان گلستان

جاذبه های گردشگری استان گلستان

جاذبه های طبیعی استان  گلستان

1- مجموعه تالاب اق قلا

این مجموعه تالابی  در قسمت  جنوبی  رودخانه اترک  واقع است و  مشتمل بر  تالابها و مردابها ی اینچه ,الماگل ,الاگل,اینجه برون ,بی بی شیروان ,اجی گل , نمک و دانشمند است  که کل مساحت  انها 1250  هکتار تخمین زده شده است.  برخی از این تالابها از جمله "الاگل" به ثبت رسیده و اهمیت  وافر زیست محیطی دارد.فاصله تالابها از یکدیگر  بسیار اندک  با اب و هوای مدیترانه ای  گرم است  که تابستانهای گرم و زمستانهای خشک دارد . در تالابهای مذکور  انواع  پرندگان  مهاجر  از جمله  فلامینگو , قو, غازها, حواصیلو........ زندگی و زمستان گذرانی میکنند.

فصل شکار از  اول پاییز  تا اخر  زمستان  هر سال  و هر هفته  دو روز ( 4 شنبه و  جمعه)  است . از ماهیان  این  تالاب  میتوان  به کولی , اورنج, سیم پرک  و شیشه ماهی اشاره کرد .  از انجا  که این  مجموعه  تالابی  دارای  راه های دسترسی , محوطه های  اطراق , چشم انداز  دشتی, مرغزارهای وسع , حیات وحش  و همچنین  استفاد ه های طبی  هستند , قابلیت های  فوق العاده ای  نیز برای  فعالیتهای  توریستی دارند.

2-دریا ی خزر – بندر ترکمن-


ادامه مطلب

چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,

|
 
جاذبه های استان مازندران

استان مازندران( بهشت بی پایان ایران زمین)

جاذبه های گردشگری استان مازندران

1-جنگل های سرسبز تنکابن و رامسر

این مجموعه جنگلی با بارندگی  فراوان به جنگل های 2000 , جنت رودبار و اشکورات نیز معروف است . این جنگلها بین  دریا و کوهستان قرار گرفته اند . جاده های جنگلی و روستایی مناسب , عوامل طبیعی متنوع و اقلیم مساعد , جنگل های تنکابن , رامسر را به یکی از  بی نظیر ترین  مناطق طبیعی ایران و جهان تبدیل کرده  است .

2 قصر تاریخی و موزه  زیبای بجا مانده از دوره پهلوی( رامسر)

3- خانه تاریخی و مقبره  نیما یوشیج شهر زیبای (نور)

زادگاه پدر شعر نو ایران در دهکده یوش واقع است . ساختمان خانه  شامل  حیاط  مرکزی  با اطاق های  متعدد  در اطراف  است  که با عناصری از  قبیل  اجرکاری ,گچبری , ارسی های  زیبای  ملهم  از موتیف های  تزیینی  قاجاری  در زمره ابنیه مشهور  است . این خانه  امروزه  به خان هفرهنگ شهرت دارد .

4- دریای خزر


ادامه مطلب

چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,

|
 
جاذبه های استان زنجان

جاذبه های گردشگری استان  زنجان

1-     بنای تاریخی چلپی اوغلی, خدابنده

این بنای دو طبقه  در 500 متری  جنوب  غربی  سلطانیه ,  ب ر سر راه  سلطانیه ,  خدابنده قرار دارد .  باستان شناسان  و محققان , این مجموعه  را به  سلطان  چلبی  نسبت داده اند.  این مجموعه  از  دو بخش  خانقاه  و مقبره  تشکیل شده  است .  خانقاه شامل  صحن  مرکزی است  که در  اضلاع  غربی  و شرقی  ان  حجره ها جای گرفته اند .  مصالح اصلی بنا را  لاشه  سنگ  و ساروج تشکیل می دهند . سقف حجره ها و زاویه ها , گنبدی شکل است . با توجه  به  کتیبه  حک شده  در  ایوان جنوبی,  این بنا  با توجه  به کتیبه  حک شده  در  ایوان جنوبی   این بنا بین سالهای 657 و 683 ه-ق  ساخته شده و  وقف  خانقاه  شمسیه  شده است .

2-عمارت تاریخی رختشوی خانه –زنجان

 


ادامه مطلب

چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,

|
 
جاذبه های گردشگری استان خوزستان

جاذبه های گردشگر ی استان خوزستان

1-رودخانه کارون

رود کارون  پر اب ترین و طویل ترین  رودخان ها یران است . از چشمه سار های  دامنه  شوراب  در 91 کیلومتری  شهر کرد  سر چشمه گرفته  و به نام  اب  کوهرنگ  از دره غربی  زرد کوه  به سوی  جنوب غربی  روان میشود. پس از ورود  به دریاچه  سد  کوهرنگ  قسمتی  از اب  ان توسط  تونلی  که  در شکم  کوه  کارکنان  حفر  شده  به سر چشمه زاینده رود  می ریزد  و قسمت  دیگری  از ان  از سد  عبور کرد ه و از طریق  دره غربی  زرد کوه  پس از طی  مسیر  طولانی  و پر پیچ و خم  قبل از  ورود  به خوزستان  با  رودخانه  خوزستان  با رودخانه  خرسان  مخلوط شده  و پس از  طی بخشش از  دهستان  میان کوه , از  استان  چهار محال  و بختیاری  خارج شد ه و به استان  خوزستان  وار د می گردد.

2- پل اهواز و رودخانه کارون


ادامه مطلب

چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,

|
 
جاذبه های استان فارس

جاذبه های گردشگری استان  فارس- شیراز-

1-دریاچه مهارلو – شیراز

این دریاچه با 600 کیلومتر مربع مساحت در 27 کیلومتری  جنوب شرقی  شیراز واقع شده است . از اب این دریاچه برای  تهیه و استخراج نمک  طعام استفاده می شود  و مکانی مناسب برای  زیست  پرندگان  مهاجر  و بومی  و حیوانات  وحشی  محسوب می شود.

2-باغ گلشن (باغ عفیف اباد) –شیراز


ادامه مطلب

چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,

|
 
استان چهار محال بختیاری

جاذبه های گردشگری استان چهارمهال و بختیاری

1-لاب چغاخور,گندمان-لردگان

تالاب  چغاخور  با مساحت 2300  هکتار  یکی از زیباترین  و بزرگترین  تالاب های  استان است . در حال حاضر  در بهترین  شرایط  و موقعیت بارندگی , عمق  اب تالاب  به 5/1  متر میرسد.

 2- تالاب  چغاخور ,گندمان  تالاب چغاخور

 رشته کوه  زیبای  کلار  نیز  در سمت  جنوب  غربی  مشرف بر تالاب است  که قله ان 3830  متر از سطح  دریا  ارتفاع دارد .  تالاب  را,مرغزای وسیع  در بر گرفته  که مساحت  ان حدود 700 هکتار است . این ناحیه اب و هوایی  مرطوب  با تابستانهای  معتدل  و ز مستانهای بسیار سرد  دارد  و از نقاط  ییلاق چهار محال بختیاری  است . این تالاب محل زیست  انواع , مرغابی ,  غاز , اردک ,  انقوت,  چنگر , چنگر , انواع حواصیل, لک لک سفید , خروس کولی و فلامینگو  است . در این تالاب انواع ابزیان  نیز زیست میکنند  که ماهی کپور  و کولی از  مهم ترین انهاست.

3- تالاب دهنو – بروجن

 


ادامه مطلب

چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,

|
 
جاذبه های استان سیستان و بلوچستان

تاریخ و فرهنگ

این استان به لحاظ  خصوصیات  طبیعی و پیشینه  اسکان, از دو منطقه  کاملا  متمایز  سیستان  و بلوچستان  تشکیل شده است . سیستان امروزی  شمال استان است. مورخین بنای این استان  را به  گرشاسپ  یکی از نوادگان  کیومرث  نسبت میدهند .  ناحیه مذکور به  دلیل  موقعیت  خاص استراتژیکی  و  جغرافیایی  در تمام دوران تاریخی  از اهمیت  به سزایی  برخوردار است .

کتیبه های  بیستون و  تخت جمشید , سیستان را  یکی از  ممالک  شرقی  داریوش ذکر کرده اند .  نام سیستان از "سکا" که یکی از  اقوام اریایی  بود, گرفته شده است .  سکاها در  حدود سال 128  پیش از میلاد  سیستان را تصرف کردند. در دوره ساسانیان ,  تا قرن  اول  اسلام  ولایت سیستان  موقعیت  ممتازی  به  دست اورده بود.

1-                شهر زابل:

چاه نیمه ها, دهانه غلامان,کوه خواجه, شهر سوخته, سدهای زهک و سیستان,قلعه رستم, ورودی اب هیرمند, و .....

2-زاهدان


ادامه مطلب

چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,

|
 
جاذبه های استان ایلام

جاذبه های گردشگری استان ایلام

1-سنگ نوشته اشوری (گل گل )

 این سنگ نوشته در کنار  روستای  گل گل  در فاصله  25 کیلومتری  شهر ایلام بر دیواره کوهی  حک شده است .

 این سنگ نوشته  به دوران  اشور بانی پال   مربوط است و حدود 3000 سال قدمت دارد . بر روی سنگ نوشته , نقش پیکره یک  سرباز اشوری  با کلاه خود , ماه و ستاره  در بالای ان مشاهده میشود.  در قسمت  تحتانی  این سنگ  نوشته  چند جمله با خطوط میخی حک شده است .

2- سنگ نوشته تخت خان-ایلام

 این سنگ نوشته  بر روی  سنگ بزرگی  در محلی  بنام  تخت خان (34 کیلومتری  جاده ایلام- مهران)  حکاکی شده است  و مضمون ان  در رابطه  با تاریخ  ایلام  و حکمرانان  ان است .

3- سنگ نوشته قلعه والی-ایلام


ادامه مطلب

چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,

|
 
جاذبه های گردشگری استان بوشهر

جاذبه های  گردشگری استان بوشهر

1-جزیره خارک

این جزیره با بیش از 10000 نفر جمعیت  در فاصله  57  کیلومتری  شمال  غربی  بوشهر  و در 38  کیلومتری بندر  گناوه  قرار دارد .   این جزیره مرجانی  8 کیلومتر  طول  و  4 تا 5  کیلومتر  عرض دارد.  درختان کنارویل  در این جزیره به فراوانی یافت میشود.  خرما,موز  و مرکبات  نیز به مقدار کم یافت میشود.  این جزیره از مناطق قدیمی این  استان است که اثار تاریخی متعددی دارد .

2- جزیره خارکو-بوشهر

 این جزیره در شمال شرقی  جزیره خارک قرار دارد . در این جزیره  تاسیسات عظیمی  برای  بارگیری نفت خام  ایجاد شده  است  و اهمیت نظامی , و تدارکاتی  خاصی دارد.

3-جزیره ام الکرم  و نخیلو بوشهر   

 


ادامه مطلب

چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,

|
 
جاذبه های گردشگری تهران بزرگ

جاذبه های گردشگری  پایتخت( تهران بزرگ)

تهران فعلی به صورت  یک شهر  پرجمعیت  در جهان شناخته شده است  که به سوی  یک تغییر  فاحشی  در طول زمان  رفته است .

 تهرانی که در قدیم   بیشتر از روستایی نبود اما  حالا  یک شهر بزرگ با  تراکم جمعیتی  حدود 8000000 میلیون  شهروند است . این خصیصه باعث شده تا تهران  برای همیشه به عنوان  پایتخت ایران  زمین  باشد  و از این رو  مرکز سیاست  , فرهنگی  -  اقتصادی کشور است . در 200 سال گذشته این شهر تغییرات زیادی داشته  است .

 برخی از اثار   تاریخی –گردشگری تهران  بزرگ

1-کاخ گلستان


ادامه مطلب

چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,

|
 


چو ایرن مباشد تن من مباد با عرض سلام به تمامی ایران دوستان . اینجانب حسین هوشیار ساکن شهر رشتخوار در خراسان رضوی هستم . امیدوارم از مطالب این سایت نهایت استفاده راببرید. در ضمن عزیزان بازدیدکننده می توانند در سایت زیر عکس های جاذبه های گردشگری ایرا را ببینند.www.iranlandmarks.com
hooshyar_hossein@yahoo.com

جاذبه های استان خوزستان
جاذبه های استان گلستان
جاذبه های ایران
جاذبه های ایران در خانه شما
جاذبه های تهران بزرگ
جاذبه های گردشگری سیستان و بلوچستان
جاذبه های گردشگری ایران
جاذبه های کهگیلویه و بویر احمد
جنوب ایران, دیار حافظان خلیج فارس
دانشجویان باستان شناسی بازدید کنند
دانشجویان توریزم و گردشگری
دانشجویان رشته تاریخ ببینند
دریغ است ایران که ویران شود.
همه جای ایران سرای من است .
ایران از نگاه اثار تاریخی
ایران شناسی
باستان شناسان بازدید کنند .
خراسان شناسی
سیر در ایران از طریق اینترنت
شرق ایران , دیار مردان مومن
شمال ایران ,بهشت بی پایان ایران
گردشگری در ایران
گردشگری در استان ایلام
مازندران بهشت ایران
جاذبه های استان بوشهر
جاذبه های چهار محال و بختیاری
استان فارس
جاذبه های استان سمنان
غرب ایران دیار مردان سلحشور
جاذبه های زنجان
جاذبه ها استان البرز
جاذبه های خراسان شمالی
جاذبه های لرستان
جاذبه های استان مرکزی
جاذبه های استان همدان
جاذبه های استان هرمزگان
خراسان جنوبی
جاذبه های استان یزد
شهر ری استان تهران
جاذبه های گردشگری نیشابور
جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویر احمد
مقالات ایران شناسی
نگاهی کوتاه به استان اصفهان
جاذبه های گردشگری مشهد
جاذبه های گردشگری کلات نادری
جاذبه های گردشگری فیض اباد
جاذبه های گردشگری بجستان
جاذبه های گردشگری گناباد
جادبه های گردشگری صالح اباد
جاذبه های گردشگری تربت جام
جاذبه های کاشمر بردسکن و خلیل اباد
جاذبه های شهرستان سرخس
جاذبه های گردشگری خراسان رضوی
بزرگترین دایره المعارف گردشگری خراسان رضوی
دایره المعارف گردشگری ایران
جاذبه های شهر فیروزه نیشابور
جاذبه های گردشگری فریمان
جاذبه های گردشگری سبزوار
جاذبه های گردشگری تایباد
جاذبه های گردشگری باخرز
جاذبه های گردشگری رشتخوار
جاذبه های کهگیلویه و بویر احمد
جاذبه های گردشگری چناران
جاذبه های گردشگری استان کردستان
خراسان رضوی در یک نگاه
جاذبه های گردشگری شهر قوچان
جاذبه های گردشگری شهر درگز
جادبه های گردشگری استان قزوین
جاذبه های گردشگری استان اردبیل
جادبه های گردشگری استان اذرباییجان شرقی
جادبه های گردشگری استان اذرباییجان غربی
جادبه های گردشگری استان قم
جادبه های گردشگری استان کرمان
جاذبه های استان اردبیل

 

حسین هوشیار

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جاذبه های گردشگری ایران زمین و آدرس iranlandmarks.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





تایلند از نگاه من
جاذبه های ایران زمین
جاذبه های ایران زمین,گالری عکس
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

 

 

جاذبه های استان اردبیل 2
جاذبه استان اردبیل 1
استان کرمان ,دیار کریمان
جاذبه های گردشگری زیارتی استان قم
جاذبه های استان قزوین
جاذبه های گردشگری شهر درگز
جاذبه های شهر قوچان
جاذبه های گردشگری استان کردستان
جاذبه های گردشگری چناران
نگاهی به کهگیلویه و بویر احمد
جاذبه های گردشگری شهر رشتخوار(فروغ افتاب)
جاذبه های گردشگری باخرز
جاذبه های گردشگری تایباد
جاذبه های گردشگری سبزوار
جاذبه های گردشگری فریمان
جاذبه های شهر فیروزه نیشابور
جاذبه های گردشگری تربت جام
جاذبه های گردشگری شهر سرخس
جاذبه های کاشمر , بردسکن و خلیل اباد
جاذبه های گردشگری صالح اباد تربت جام

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 74
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 74
بازدید ماه : 150
بازدید کل : 158
تعداد مطالب : 48
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1